Kayıtlar

Avrupa ( İtalya, İsviçre ve Fransa )

Resim
Merhaba arkadaşlarrr, bu yaz Avrupa turundaydım . Avrupa'nın tamamı değil elbet ama gittiğim yerler Avrupa ülkesi. Neyse anlatmaya başlıyorum :)

    Turu tamamen arkadaşım ile planladım. Size yurt dışına çıkarken neler lazım ve yurt dışında ne yapmamız gerekiyor ( gittiğim yerlerden örnekler ve açıklamalar ile ) kendi tecrübelerime dayanarak bir yazı yazmak istedim. 


Avrupa’da genellikle Schengen vizesi geçerli. Daha doğrusu benim gitmek istediğim ülkeler Schengen ülkeleri arasında. Ben daha önceden on yıllık bir pasaport almıştım. Daha sonra Schengen vizesi için idataya başvurdum. 



     Vize almak için ;


    Öncelikle İDATAdan internet üzerinden randevu alıyorsunuz. Zaten kendi sitesinde gerekli evrakları yazıyor. İşte seyahat sigortası, pasaport, Biyometrik fotoğraf [ Şuna dikkat etmeniz gerekiyor, pasaportunuz ile vizeye başvuracağınız fotoğraf aynı olmamalı. Daha doğrusu şöyle ben pasaportumu çıkartalı yaklaşık yedi ay olmuştu, vize için gerekli fotoğrafın son altı ay içinde geçer…

Antalya - Köprülü Kanyon 🏞🛶

Resim
Ertesi gün güzel bir kahvaltı ile güne başladık ☺️


Gülümsemek önemli ☺️
Tüm minibüs ve otobüslerin geçtiği durağa doğru yola çıktık . Orada diğer ilçelere gitmek için otobüs bileti alıyorsunuz . Tabi biz kendimizden çok emin bir şekilde ; köprülü kanyon bileti plz dedikten sonra Genç çocuk bize döner ve der ki ; bacım oraya otobüs yok. Yoo..
Yookk..
Yookkk muuuğğğğğğğ????
Cidden yok arkadaşlar. Ya Tur şirketlerini arayıp , rafting rezervasyonu yaptıracaksınız ya da Alanya otobüsü ile Taşağıl durağına kadar gidip , orada inip , otostop çekeceksiniz . Bol paralı seçenek ise araba kiralamak. Siz bilirsiniz :) Fekat şunu da unutmayın ki rafting rezervasyonu yapıp , şirketin sizi duraktan almasını istiyorsanız 1 gün önceden haber verip artı en az 4 kişi olmanız gerekiyormuş . Bunları aradığımız ve bizi almaya gelmeyen rafting yaptıran organizasyonlardan biri söyledi .

Of course otostop çektik 😏
     Köprülü kanyon, rafting yapılan yere araç ile 15 dk falan . Rafting yapılan yer ise bizim be…